vimmerby

Igår kväll kom jag hem från Vimmerby, eftersom jag och min familj hade hyrt en liten stuga där. Men jag ska berätta lite nu om vad jag har gjort och så. Vill inte glömma bort allt i framtiden liksom :) Jag vet redan nu att jag kommer skriva ordet "sen" ganska många gånger, men det blir ju så när man gör massa olika saker ;) hehe! Men iallafall, i onsdags morse åkte vi och stannade först i Linköping där vi åt lunch på donken och sen gick vi i lite butiker i Ikanohuset, det är typ ett köpcenter som ligger där i Linköping för er som inte vet :) Sen åkte vi vidare mot Vimmerby och packade lite upp lite saker i stugan. Då ringde jag min kusin Amanda som bor i närheten av Oxgården som de hette där vi bodde, så hon gick dit till oss :) Eftersom det inte fanns så mycket att göra så spelade jag lite yatzy med henne och min lillasyster Tilda, mys! Sen gjorde mamma iordning lite middag, och efter det gick jag och Amanda hem till hennes pappa, vi åt bullar och pratade lite där bara :) Jag gick "hem" mot stugan runt tio på kvällen ungefär, då tog jag en dusch och så sen somnade jag direkt i princip, var suuuupertrött!
 
Nästa morgon när jag vaknade gick jag upp, åt en macka och sminkade mej. Sen var jag tvungen att packa ihop mina grejer, för vi var tvungna att "checka ut" innan klockan tolv eftersom det kanske var några andra som skulle ha just den stugan efter oss. När vi hade städat och packat klart allting gick vi till Astrid Lindgrens värld, när vi kom dit frös både jag och mamma jättemycket. Jag hade inte tänkt på det skulle vara kallt så jag hade inte med mig någon jacka eller tjocktröja. Typiskt! Så jag och mamma fick turas om att ha på sig jackan, haha.. Vi gick runt lite där och kollade på några olika teatrar osv, sedan blev vi alla väldigt hungriga. Vi gick till Saltkråkans café för att äta pannkakor med sylt & grädde :D mums! Sen ringde min farmor och sa att hon skulle åka och hämta Amanda och sedan hämta mig, så jag åkte med dom till stan. Jag köpte ett par örhängen från Pearls for girls, kanske kan visa bild på dom sen! När vi hade gått runt i några affärer gick jag, farmor och Amanda till ett fik där vi alla tre åt en god jordgubbscheesecake ;) Sen handlade vi mat och åkte hem till farmor! Dit kom sen resten av min familj när dom hade gått klart på Astrid Lindgrens värld, farmor bjöd på våfflor också som vi fick innan vi åkte hem :) Sen så jaa, åkte vi raka vägen hemåt och kom hem runt kl 22 igår :) Idag ska jag nog bara vara inne och ta det lugnt, är rätt seg! Hihi! Vi hörs, kram ♥

Kommentarer
Postat av: Amanda

Roligt vi hade det, hoppas vi ses snart igen ! :)

2012-08-14 @ 22:03:27
Postat av: Eveliina

Jag tycker inte att vi är så lika, men på just de här bildena så har du faktiskt rätt! :D

2012-08-26 @ 22:34:29
URL: http://eveliinass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback